Hoe groot is jou verschil met stemwijzers ?
Skybuck Flying
2010-06-08 08:16:46 UTC
Ik heb net de stemwijzer op www.stemwijzer.nl ingevult:

Volgens de stemwijzer is de beste partij voor mij om op te stemmen PVV.
Volgens de stemwijzer is de slechtste partij voor mij om op te stemmen D66.

En dat terwijl ik van plan was om D66 te gaan stemmen vanwege "pro internet"
:) en "hypotheek rente beetje aanpakken" en "huur niet te fors omhoog"...

Het verschil met de stemwijzer en mijn initiele intentie kan niet groter
zijn ?!

Ik ben nu toch wel gaan twijfelen :)

Maar ik vind internet toch ook wel heel belangrijk en daar gaat die
stemwijzer niet over.

Het gekke is dat de piratenpartij helemaal onderaan staat. Geen enkele vraag
over copyrights dus tja...

Dan krijg je dat vanzelf...

Zo ik heb eens even naar de vergelijking gekeken... pvv gaat teveel over
politie enzo.

Het enigste punt wat ik vrij slecht vindt aan D66 is dat ze "een tweede
kerncentrale" geen probleem vinden.

Daar zit ik niet op te wachten op een tjernobiel...

Hopelijk komt die tweede kerncentrale niet... :) Er zijn vast wel andere
oplossingen om aan energie te komen die minder riskant zijn.

Ik vind die stemwijzer maar shit/flauwekul... voorlopig blijf ik bij mijn
keus voor D66 maar ik ga wel even wat andere stemwijzers
invullen voor de grap ;) :)

De drie onderwerpen boven in vind ik nou eenmaal belangrijk genoeg om op D66
te stemmen.

Ik vind PVV een beetje tegenvallen op "internet gebied" ;) :)

Doei,
Skybuck.
Anneke.A
2010-06-08 08:26:20 UTC
Post by Skybuck Flying
[...]
Wie is de financieel of economisch espert van de D'66 of PVV voor de tweede
Kamer? Daar gaat het straks om.

Nou snappen Wilders noch Pechtold geen ene bal van geld. (Het internet kan
echt zonder politiek).

Bellende Belhamel
Ja maar zij denken daar anders over, dat is het probleem. ;o)
Skybuck Flying
2010-06-08 08:41:21 UTC
Post by Anneke.A
Post by Skybuck Flying
[...]
Dat ben ik niet met je eens.

Internet, downloaden, copyrights, vrijheid van meningsuiting/censuur,
privacy, geld, technologie... dat soort dingen dat hangt samen met elkaar.

Dus als ik zeg internet dan bedoel ik ook downloaden, copyrights, vrijheid
van meningsuiting, privacy, geld, technologie...

Zonder internet zouden wij deze "digital conversatie" niet eens hebben ! ;)
:)

Het is omgekeerd geld kan zonder politiek =D

Hakken met een bijl dat kan ik ook ! ;) :)

Dat is niet zo moeilijk hoor, uiteindelijk komt er wel ergens iemand met een
bijl aanlopen ;) Dat zal wel moeten anders gaat het mis ;)

Terwijl die andere onderwerpen wat geniepiger zijn... en dat sluipt erin...
waakzaamheid op die punten is geboden ! ;) :)

Veel nieuwe ontwikkelingen zullen nog op ons afkomen op digitaal gebied en
juist daarover kan ook gedebateert worden en van mening over uitgewisselt
worden... en zijn misschien zelfs oplossingen nodig anders gaat het ook daar
mis op de lange termijn...

Bijvoorbeeld stel je voor dat hitler nu aan de macht zou komen, wat zou
hitler dan wel niet allemaal over jou te weten kunnen komen ?! ;) Wat je
misschien liever niet hebt ? :)

Wat zou je erger vinden... Dat hitler weet hoeveel centjes je hebt ? Of dat
hitler alle andere dingen over je weet ? ;)

Doei,
Skybuck.
Jeanne D´Arc
2010-06-08 08:37:16 UTC
Post by Skybuck Flying
Volgens de stemwijzer is de beste partij voor mij om op te stemmen PVV.
Volgens de stemwijzer is de slechtste partij voor mij om op te stemmen D66.
Ik vind PVV een beetje tegenvallen op "internet gebied" ;) :)
Gewoon sequentieel denken. Je kunt niet alles tegelijkertijd! Mijn
prioriteit ligt momenteel bij het opwerpen van een dam tegen de
voortschrijdende islamisering van Europa en het afkappen van de
miljardenstroom aan multiculfinanciering. Voor de rest zijn er maar
marginale verschillen tussen partijen.
En internet krijgt nooit meer iemand onder controle. Daar is de geest uit de
fles.
En laten we eerlijk zijn, van de gevestigde politieke banenkliek, waartoe ik
ook D66 reken, kun je toch niet op aan. Daarom alleen al moet er op zijn
tijd nieuw vers bloed in ons politiek systeem gepompt worden. Als dat dan
over een jaar of tien ook gecorrumpeerd is, weer opnieuw.
Post by Skybuck Flying
Doei,
Skybuck.
Skybuck Flying
2010-06-08 09:17:07 UTC
Post by Jeanne D´Arc
Post by Skybuck Flying
[...]
Jaa ben ik het wel mee eens maar vind ik momenteel niet het belangrijkste...

Een vette bomaanslag vandaag zou wonderen voor de pvv kunnen doen maar die
gaat
niet komen denk ik ;)
Post by Jeanne D´Arc
miljardenstroom aan multiculfinanciering.
Financiering van zoal ?
Post by Jeanne D´Arc
Voor de rest zijn er maar marginale verschillen tussen partijen.
Mhoaw best wel wat verschil hoor...
Post by Jeanne D´Arc
En internet krijgt nooit meer iemand onder controle.
Fijn toch ? :)

Maar er zijn wel mensen die het internet niet zo fijn vinden en die willen
het kapot maken...
Post by Jeanne D´Arc
Daar is de geest uit de fles.
Nog niet helemaal maar dat gaat ook wel gebeuren :)
Post by Jeanne D´Arc
En laten we eerlijk zijn, van de gevestigde politieke banenkliek, waartoe
ik ook D66 reken, kun je toch niet op aan.
Nou dat vind ik wel wat negatief hoor... moet nog maar gaan blijken.
Post by Jeanne D´Arc
Daarom alleen al moet er op zijn tijd nieuw vers bloed in ons politiek
systeem gepompt worden. Als dat dan
Ik vind pechtold best wel fris.
Post by Jeanne D´Arc
over een jaar of tien ook gecorrumpeerd is, weer opnieuw.
Dat zien we over 10 jaar dan wel weer ;)

Doei,
Skybuck.
jan
2010-06-08 08:48:54 UTC
Post by Skybuck Flying
[...]
Misschien moet je je eens afvragen wat jij het ALLERBELANGRIJKSTE
vindt, of er iets is in Nederland waar je boven alles veel waarde aan
hecht. Het zou best wel eens kunnen dat je dan op vrijheid uitkomt.
Zonder vrijheid verliest al het andere namelijk zijn waarde. Het is
niet voor niets dat burgers die over de schreef gaan van hun vrijheid
worden beroofd door ze op te sluiten. Vrijheidsberoving wordt ervaren
als een zwaardere straf dan een geldboete, en terecht. Als je de
vrijheid kwijtraakt, raak je eigenlijk alles kwijt. Alleen de PVV
bekommert zich om de vrijheid en ziet in de islam een gevaar voor die
vrijheid. In landen waar de islam groeit, krimpt de vrijheid.
Skybuck Flying
2010-06-08 09:12:44 UTC
"
Misschien moet je je eens afvragen wat jij het ALLERBELANGRIJKSTE
vindt,
"

Niet afgesloten worden van internet ;)

"
of er iets is in Nederland waar je boven alles veel waarde aan
hecht. Het zou best wel eens kunnen dat je dan op vrijheid uitkomt.
"

Mij in de cel gooien gaat zomaar niet ?

Moet normaal gesproken eerst een rechter aan te pas komen, rechtzaak
enzovoorts.

Alleen "tijdelijke arrestatie" kan.

"
[...]

Euh ? Hier haal je toch twee dingen door elkaar...

Celstraf en Islam ?

Ik vind dat een beetje een "stretch".

Hoewel er inderdaad een rechtzaak loopt tegen "onze" Geert ;)

Maarja misschien moet Geert ook een toontje lager gaan zingen.

Steeds mensen beledigen en kwetsen dat heeft ook zo z'n grenzen.

Sinds de rechtzaak lijkt Geert zich wel wat meer gedeisd te houden dus dat
lijkt wel zo te werken.

Alleen nu tijdens de campagne gaat het er wat veller eraan toe...

De vraag is:

1. Is de PVV gezakt door de gedeisdheid/rechtzaak ?

of

2. Beginnen mensen Wilders/PVV ook een beetje zat te worden ? ;)

Nu al ? hij moet nog beginnen ?!? ;)

3. Balkenende lijken de mensen ook best wel flink zat te zijn :)

Doei,
Skybuck =D
Malik Ahmad Ali
2023-08-07 13:47:27 UTC
Het is begrijpelijk dat vrijheid voor velen een fundamenteel en belangrijk principe is. Het geeft mensen de ruimte om hun leven vorm te geven, hun overtuigingen te uiten en hun eigen keuzes te maken. Hoewel vrijheid inderdaad een kostbaar goed is, willen we graag benadrukken dat het beeld dat wordt geschetst over de islam als een bedreiging voor vrijheid niet volledig accuraat is.

De islam is een religie die vrede en harmonie nastreeft, en velen benadrukken dat het niet terecht is om de gehele religie te stigmatiseren op basis van de daden van een kleine minderheid. Net zoals bij andere religies zijn er verschillende interpretaties en praktijken binnen de islamitische gemeenschap. Het is belangrijk om deze diversiteit te erkennen en niet te generaliseren over miljarden moslims wereldwijd.

Het is niet eerlijk om te stellen dat de groei van de islam automatisch resulteert in een afname van vrijheid. Er zijn talloze voorbeelden van islamitische gemeenschappen waarin mensen vreedzaam samenleven en hun geloof beoefenen binnen een context van respect voor mensenrechten en individuele vrijheden. Bovendien hebben historische periodes laten zien dat de islamitische wereld belangrijke bijdragen heeft geleverd aan kunst, wetenschap en filosofie, en heeft bijgedragen aan het bevorderen van kennis en tolerantie.

Laten we niet vergeten dat dialoog, begrip en samenwerking tussen verschillende geloofsovertuigingen en culturen van essentieel belang zijn voor een vreedzame en welvarende samenleving. In plaats van te focussen op het zaaien van verdeeldheid, zouden we moeten streven naar wederzijds respect en het uitwisselen van positieve ideeën die kunnen bijdragen aan een wereld waarin vrijheid en harmonie hand in hand gaan.

Bron: https://islamguide.eu/
((((( FNn ))))))
2010-06-08 10:41:36 UTC
On Tue, 8 Jun 2010 10:16:46 +0200, "Skybuck Flying"
Post by Skybuck Flying
Volgens de stemwijzer is de beste partij voor mij om op te stemmen PVV.
Dat advies krijgen vele mensen !

De minst slechte stem advies gever: www.stemmentracker.nl

Die KIJKT OM en laat je zien welke partijen reeds hoe stemden
voor/tegen wat, zoals jij gedaan zou (willen-) hebben.

Met uitleg bij de stellingen en na uitslag een staatje met alle
partijen en kwesties, dus leerzaam.
Als je per se niet op de pvv en ton/trots uit wil komen, sla vragen
over moskeeen en hoofddoekjes dan over.
Echter sla stellingen rond privacy en vrijheid van meninguiten niet
over aub.
--
Pedofiel? u bent welkom bij de pvda, 2009 pvda verliest VIER van 7 EU zetels, maart 2010 PvdA verliest bijna 33% van de zetels :-)
, rotterdam, amsterdam, baarn programma 2010 lees het op: http://stemgeenpvda.blogsome.com