Aanslagpleger was haatprediker
Barokino
2017-03-22 19:33:14 UTC
En van dit soort predikers hebben we er hier in Nederland ook zat.
======================

’Identiteit aanslagpleger Londen bekend’

LONDEN - Volgens nog onbevestigde berichten is de man die woensdag een
aanslag pleegde in hartje Londen en daarna werd doodgeschoten, de
42-jarige haatprediker Abu Izzadeen, een moslimbekeerling van
Jamaicaanse afkomst. Dat meldt de Italiaanse krant La Stampa.

Volg de gebeurtenissen in Londen via ons liveblog
Izzadeen probeerde eerder het kalifaat van IS te bereiken en zou
meermaals hebben gezegd dat hij wilde sterven als een
zelfmoordterrorist. Hij Izzadeen was een islamitische propagandist en
radicale geestelijke die in het Verenigd Koninkrijk in de gevangenis
heeft gezeten voor het aanzetten tot geweld.

De man werd geboren als Trevor Brooks. Zijn ouders kwamen in de jaren 60
van de vorige eeuw naar het Verenigd Koninkrijk en hij bekeerde zich op
zeventiende tot de islam.

In november 2004 leidde Izzadeen een groep radicalen die hij opriep tot
het plegen van geweld tegen Britse en Amerikaanse troepen in Irak. Hij
werd veroordeeld en kreeg een gevangenisstraf, maar werd in 2009
vrijgelaten.
n april 2015 had Izzadeen plannen om naar Syrië om te vechten samen met
IS. Hij werd opgepakt in Hongarije en weer teruggestuurd naar
Groot-Brittannië.
Carpe Diem
2017-03-23 06:48:38 UTC
Post by Barokino
En van dit soort predikers hebben we er hier in Nederland ook zat.
======================
’Identiteit aanslagpleger Londen bekend’
Euh, waar zit de humor?
--
Carpe Diem
"Make things as simple as possible,
but not simpler" (Albert Einstein).
Barokino
2017-03-23 08:34:17 UTC
Post by Carpe Diem
Post by Barokino
En van dit soort predikers hebben we er hier in Nederland ook zat.
======================
’Identiteit aanslagpleger Londen bekend’
Euh, waar zit de humor?
Wederom een stomme fout van mij, waarvoor wederom mijn excuses. Ik zat
in deze NG te kijken of er nog wat te lachen viel toen er via mijn
newsreader dit bericht binnenkwam wat ik goed genoeg vond om te plaatsen
in nl.politiek. Maar ik had deze NG nog niet verlaten. Ik zag meteen
mijn fout en heb het bericht gedeletet maar niet alle servers pikken dat
blijkbaar.

Nogmaals mijn excuses.
Carpe Diem
2017-03-23 12:06:11 UTC
Post by Barokino
Post by Carpe Diem
Post by Barokino
[...]
Politiek is soms/meestal (?) ook wel om te lachen, dat wel.
In elk geval : excuses aanvaard;
Barokino
2017-03-23 15:01:23 UTC
Post by Carpe Diem
Post by Barokino
Post by Carpe Diem
Post by Barokino
[...]
Tegenwoordig helaas meer om te huilen...