Goed opgelost
Adri Verhoef
2017-02-28 17:34:34 UTC
Een man is de supermarkt ingelopen en die vraagt op de groenteafdeling om een
halve krop sla. De jongeman achter de toonbank staat een beetje verbaasd van
die vraag te kijken en weet gelukkig al snel een antwoord: "We verkopen, uh,
alleen hele kroppen sla, meneer", maar die man blijft echt aandringen en ook
nog op een vervelende manier, en de rij achter hem wordt ook steeds langer, dus
dat kan zo niet langer (niet die rij, maar de situatie). De jongste bediende
begint dan ook te stamelen: "Blijft u even staan, ik zal het even navragen bij
mijn chef." Dus hij loopt naar achteren en legt het geval (ik bedoel dus de
situatie, niet afdwalen, hè?) voor aan zijn chef. Dus hij loopt naar achteren,
... o ja, dat zei ik al. Daar vertelt hij aan de filiaalchef die daar staat:
"Wat ik nou meemaak, zeg, één of andere klootviool wil een halve krop sla
kopen ...", en terwijl hij dat zegt, ziet ie uit z'n ooghoek dat die malle
klant achter hem aan gelopen is. Hij redt zich snel uit deze netelige situatie
door zich om te draaien en te zeggen: "... en deze meneer wil graag de andere
helft."
Even later, de klant is natuurlijk intussen vertrokken, complimenteert de
filiaalchef de jongeman met deze knappe oplossing: "Ik was echt onder de
indruk hoor, van de manier waarop je je hier uit redde, chapeau! Ja, echt,
goed-goed-goed. Hier in de zaak houden wij wel van mensen zoals jij die goed
improviseren kunnen. Wie weet, ligt hier nog een mooie toekomst voor je in het
verschiet. Waar kom je eigenlijk vandaan?" En die jongste bediende zegt: "O,
ik kom uit Abcoude, meneer." "Abcoude, Abcoude? Woon je daar nu niet meer?"
"Nee, nee, daar ben ik weggegaan, meneer." "Waarom ben je daar dan weggegaan?"
vraagt de chef. "Ach, Abcoude, Abcoude, weet je wat het is, daar wonen alleen
maar hoeren en voetballers." De chef zegt: "O ... is dat zo, mmm, mijn vrouw
komt uit Abcoude." Waarop die jongeman met een geveinsde stem reageert: "O!
Enne ..., voor welke club heeft ze gevoetbald?"
boswandelaar
2017-03-28 19:52:40 UTC
Post by Adri Verhoef
[...]
alleen hele kroppen sla, meneer" "Ach, Abcoude, Abcoude, weet je wat het is, daar wonen alleen
maar hoeren en voetballers." De chef zegt: "O ... is dat zo, mmm, mijn vrouw
komt uit Abcoude." Waarop die jongeman met een geveinsde stem reageert: "O!
Enne ..., voor welke club heeft ze gevoetbald?"
😜😂😂😂😜