In de snoepwinkel
Adri Verhoef
2017-03-30 13:07:24 UTC
In het snoepwinkeltje van Sjaan komen drie buurjongens binnen. Sjaan vraagt
wat ze willen hebben.
— "Ik wil graag voor 1 euro van die toverballen hebben die daar in die bokaal
zitten, boven op de kast", zegt Klaas.
Sjaan pakt een trapladder, klimt erop, neemt de bokaal van de kast, komt naar
beneden, weegt voor 1 euro toverballen, doet de bokaal weer dicht, klimt op de
trapladder en zet de bokaal weer terug op zijn plaats.
— "En jij?" vraagt ze aan Filip.
— "Ik wil ook voor 1 euro toverballen", bezweert hij.
Mopperend klimt Sjaan weer op de trapladder, neemt de bokaal van de kast en
weegt opnieuw voor 1 euro toverballen.
— "En jij? Wil jij ook voor 1 euro toverballen?" vraagt ze aan Jantje.
— "Nee", antwoordt die.
— "Goed", zegt Sjaan en neemt de bokaal mee de trapladder op, plaatst die weer
boven op de kast en komt terug naar beneden.
— "Wat wil jij dan?" is de vraag.
— "Ik wil graag voor 50 cent toverballen."

Adri :)
--
'Behandel goede mensen goed.
Behandel niet-goede mensen ook goed,
[...]
[...]

[...]